czwartek, 17 stycznia 2019

MAŁA KSIĘGARNIA SAMOTNYCH SERC - ANNIE DARLING

Księgarnia samotnych serc
Mała księgarnia samotnych serc || ...

Wydawnictwo: CZARNA OWCA
Data wydania: maj 2017
Liczba stron: 387
Moja bardzo subiektywna ocena: 10/10

***

Uwielbiam książki o książkach. A idealnym przykładem takiej lektury jest „Mała księgarnia samotnych serc”. Tytuł być może jest mało zachęcający, ale opis mnie skusił, z czego ogromnie się cieszę😊

Lavinia, to ekscentryczna starsza pani, która jest właścicielką księgarni. Po swojej śmierci zostawia testament, a w nim przekazuje ową księgarnię Posy Morland – 28 – letniej dziewczynie, która pracowała w księgarni i po śmierci rodziców musiała zaopiekować się swoim nastoletnim bratem. Zaznaczyła jednak, że gdyby w przeciągu dwóch lat księgarnia nie przynosiła zysków, ma przejść w ręce wnuczka Lavinii – Sebastiana. Sebastian i Posy znają się od dzieciństwa, zawsze sobie dogryzali, on jak byli dzieckiem zamknął ją w schowku na węgiel, a ona zawsze gdzieś w głębi serca podkochiwała się w nim. Poznajemy Posy właśnie w tym krytycznym dla niej momencie, gdy otrzymuje spadek i jednocześnie musi tu i teraz zacząć myśleć o innych (swoim bracie i zapewnieniu mu środków do życia, swoich pracownikach, za których teraz czuje się odpowiedzialna). Dziewczyna zetknęła się więc z realnym życiem, daleko odbiegającym od tego przedstawionego w jej ukochanych powieściach romantycznych. Postanawia jednak dokonać transformacji lokalu, a jej pomysłem jest stworzenie księgarni wyspecjalizowanej w sprzedaży powieści romantycznych. Sama bohaterka także pisze swoją powieść, którą chowa jedynie „do szuflady” i pisze ją głównie w celu ujścia dla swoich uczuć złości i możliwości „wyżycia się” przynajmniej w taki sposób na Sebastianie!

Na uwagę zasługują przede wszystkim nietuzinkowo wykreowani bohaterowie. Posy jest ciepłą, spontaniczną „dziewczyną z sąsiedztwa”, która niekoniecznie zwraca uwagę na porządek w swoim mieszkaniu i nie ma figury modelki. Sebastian natomiast jest zgryźliwy, opryskliwy, zawsze ubrany w perfekcyjnie skrojony garnitur i pasujące do niego ekstrawaganckie dodatki. Oboje niestety mają całkiem inną wizję ratowania literackiego miejsca jakie odziedziczyła Posy. Mi najbardziej do gustu przypadły ich wspólne dialogi. Uśmiech zawsze pojawiał się na ojej twarzy, gdy czytałam o ich wzajemnym przekomarzaniu się, bo przecież wiadomo, że „kto się czubi, ten się lubi”😊

Książka jest bardzo pozytywna, optymistyczna i pełna humoru. Niejednokrotnie podczas lektury uśmiałam się, choć bohaterom nie zawsze było wesoło😊 Poza tym ja zdecydowanie dałam ponieść się klimatowi tej książki, rozmarzyłam się o takim ciepłym wnętrzu księgarni, którą sama z wielką przyjemnością chciałabym odziedziczyć. Czytając już czułam zapach tych wszystkich książek, aromat świec czy chociażby ciast, wypieków i kawy z kawiarenki powstałej przy księgarni. Nie pozostaje zatem nic innego jak usiąść w wygodnym fotelu z kawałkiem gorącej szarlotki i kieliszkiem aromatycznego wina.

Ja już wypatruje tomu drugiego i nie mogę się go doczekać! Na bank będę na niego polować! Bo już jestem ciekawa, co nowego u naszych bohaterów… Ach, tylko ile jeszcze mamy na nią czekać?!

***

Wybrane cytaty: 

(...) nie ma czegoś takiego, jak za dużo książek.

 Jeśli chce się osiągnąć coś wielkiego, trzeba przestać prosić o pozwolenie.

Jak powiedział Walt Disney: "Aby zacząć, trzeba przestać mówić i przystąpić do działania". 



Wyzwanie: ZATYTUŁUJ SIĘ

29 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie poznam tę historię.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i bardzo miło ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też będę ciepło ją wspominać i na bank będę śledzić, kiedy pojawi się drugi tom! :)

      Usuń
  3. Zaciekawilas mnie ta historia i bardzo chętnie ją przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że książka nie zawiedzie:)

      Usuń
  4. Też bardzo lubię książki o książkach. :) Ta mogłaby mi się spodobać, więc zapiszę sobie tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:) a takie książki o książkach póki co wszystkie mi się podobały (ciekawe, prawda!?) :)

      Usuń
  5. Ojej, nie wiem czy by mi się spodobało... Brzmi pięknie, ale pracowałam w księgarni przez trzy lata i wiem, że to w gruncie rzeczy ma niewiele wspólnego z tym, jak opisuje się to w książkach. Tam wszystko jest łatwiejsze i bardziej romantyczne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że w książkach zawsze wszystko się udaje i dobro zwycięża... Ale od czasu do czasu można pomarzyć, prawda? :)

      Usuń
  6. Chętnie zapoznam się z tą historią skoro jest taka pozytywna. Tego też szukam w lekturach, żeby dawały pozytywną energię ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  7. Tytuł coś mi mówi... coś mi świta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i dobrze wspominam tę powieść. Super, że będzie kontynuacja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No super, super, tylko nie wiadomo kiedy ta kontynuacja... Ale ja na pewno będę czekać :)

      Usuń
  9. 10/10?? No to mnie zachęciłaś ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć.
    Pisałam do Ciebie maila trzy miesiące temu, ale nie otrzymałam odpowiedzi, więc spróbuję napisać tutaj, bo zależy mi na tym.
    Chciałabym prosić o zareklamowanie mojej II edycji przedwojennego konkursu literackiego „Już nie zapomnisz mnie”. Uczestnik może napisać pracę w dowolnym klimacie i gatunku, więc ma duże pole do popisu. Wystarczy obudzić swoją wyobraźnię. Do wygrania są cenne nagrody, m.in. książki, gazety i płyty CD. I edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem.
    https://przedwojenny-konkurs.blogspot.com
    Niech pamięć o przedwojennych artystach trwa, a osoby lubiące pisać – doskonalą swoje pióro pisarskie. W zamian mogę dodać link do Twojego bloga u siebie w zakładce "Współpraca" w ramach podziękowań.
    Grafiki reklamujące konkurs: http://przedwojenny-konkurs.blogspot.com/2018/10/bannery-konkursowe-ii-edycja.html
    Jeśli zgodzisz się zareklamować konkurs, odezwij się do mnie na maila przedwojenny.konkurs@gmail.com

    Ślę serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł chyba dla ksiażkoholików obowiązkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe można tak powiedzieć:) każdy z nas zapewne marzy w duchu o takiej swojej księgarni :)

      Usuń
  12. Ojej muszę ją mieć!
    Obserwuję! Nie wiem czemu wcześniej tego nie zrobiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, a książka mam nadzieję, że się spodoba :)

      Usuń
  13. Z przyjemnością sięgnę po nią, bo ciągnie mnie do niej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka mnie kusi, chętnie po nią sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś mi się zdaje że tą czytałam. Kojarzę po opisie. Całkiem sympatyczna powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cały czas uśmiechałam się pod nosem:) i z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)