czwartek, 8 września 2022

MÓJ SZEF. MÓJ AS - MELISSA DAWOOD

Mój szef
Mój szef || Mój szef. Mój AS || Mój szef. Mój AS 2 i pół
 

Wydawnictwo: Melissa Darwood
Data wydania: kwiecień 2021
Liczba stron: 350
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

Audiobook czyta: Magda Karel

*** 

"Mój szef. Mój AS" to druga część cyklu. Niewątpliwie trzeba tu czytać po kolei, żeby nie psuć sobie przyjemności lektury!

Maria i Jan to naprawdę wyjątkowa para. Wprawdzie diametralnie różnią się od siebie, ale cały czas pracują nam swoim związkiem i zdają sobie sprawę, że w wielu momentach każde z nich musi iść na kompromis. Autorka przybliża nam jak może wyglądać życie z człowiekiem takim jak Jan (nie chcę zbyt dużo napisać, aby nie spojlerować pierwszej części). Maria zdaje sobie sprawę jakim człowiekiem jest Jan i dlatego zawsze stara się szukać rozwiązania, które zadowoli i jego i ją. Mnie w pewnym momencie Jan nawet denerwował i drażnił, ale dzięki Marii polubiłam i jego. 

W drugiej części widzimy naszych bohaterów, którzy są ze sobą w związku i próbują poukładać swoją rzeczywistość tak, aby oni czuli się w niej komfortowo, ale i aby ta druga osoba również na niczym nie straciła. Towarzyszymy im na weselu ojca Jana, na 60 urodzinach matki Marii, widzimy jak "układają" sobie na nowo życie zawodowe (wspólna praca jest niestety trudna) albo jak przypadkiem trafia do ich domu kot. No i co ze wspólnym mieszkaniem? Czy Jan jest w stanie znieść brak perfekcjonizmu swojej dziewczyny?

Kontynuacja losów związku Marii i Jana o wiele bardziej mi się podobała niż pierwsza część. Tutaj już wiemy właściwie wszystko o naszych bohaterach i kibicujemy im z całego serca. Jest to książka napisana z wielkim humorem, dystansem, pomimo, że mówi o naprawdę poważnych rzeczach. Autorka pokazuje nam dokładnie, że każdy z nas jest inny, a związek to właściwie ciągłe budowanie kompromisu. A ciągłe ponieważ życia nie da się zaplanować i od czasu do czasu napotykamy na niespodziewane przeszkody... W kilku słowach na końcu książki Melissa Darwood wspomina, że jest to książka, która ma bawić, pomóc odprężyć się po ciężkim dniu pracy i zapomnieć o naszych codziennych sprawach. I tak rzeczywiście jest. Ja wielokrotnie uśmiechałam się podczas czytania, bo przemyślenia Marii były genialne. Jej poczucie humoru trafiło w 100% w moje. Ale tej historii nie da się zapomnieć ot tak sobie! A jest tak ze względu na problem jaki porusza. I naprawdę super, że takie książki powstają, że możemy ten problem zobrazować sobie na "życiowym" przykładzie. Bo właśnie w takich sytuacjach ukazani są nasi bohaterowie!

8 komentarzy:

  1. Mam komu zaproponować lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wiesz, do audiobooków nie mogę się przekonać jeszcze, poza tym target czytelniczy nie wiem czy do końca dla mnie, ale zdarzało mi się w przeszłości czytać podobne książki :-) . Pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sięgam po takie książki dla totalnego relaksu:) a do audiobooków przekonałam się, ale nie namawiam, każdy musi znaleźć swój sposób na poznawanie...

      Usuń
  3. A ja zaś miałam trochę na odwrót. Mi bardziej podobała się pierwsza część. Teraz będę polować na trzecią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzecią już też mam za sobą i też mi się podobała:)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że i mi przypadnie do gustu ;)

      Usuń
    3. A więc przyjemnej lektury:) Spodoba się na pewno!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)