niedziela, 21 kwietnia 2024

KTOŚ MNIE POKOCHAŁ - JULIA QUINN

Bridgertonowie
Mój książę || Ktoś mnie pokochał || Propozycja dżentelmena || Miłosne tajemnice || Oświadczyny || Grzesznik nawrócony || Magia pocałunku || Ślubny skandal

Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: kwiecień 2022
Liczba stron: 365
Moja bardzo subiektywna ocena: 9/10

***

Drugi tom serii o Brigdertonach. Anthony Brigderton, hulaka, zatwardziały kawaler Londynu, istny rozpustnik postanowił się wreszcie ożenić! Co więcej - wybrał sobie nawet kandydatkę: Edwinę Sheffield. Przeszkodą okazuje się jedynie jej siostra Kate, która nie chce zgodzić się na to małżeństwo, uważa bowiem, że jej siostra zasługuje na kogoś zdecydowanie lepszego niż ten oto podrywacz, któremu ulega prawie każda kobieta.

Naprawdę bawiłam się przy tej powieści świetnie! Przede wszystkim są w niej rewelacyjne dialogi, zwłaszcza w pierwszej jej części, gdzie jeszcze nie do końca Autorka przeszła do poważniejszych tematów. Druga część książki skupia się bowiem na problemach z jakimi borykają się bohaterowie. Bo zarówno Kate, jak i Anthony tłamszą w sobie pewne demony, które nieco komplikują im życie i którymi próbują walczyć jak tylko potrafią. Kate panicznie boi się burz, a Anthony żyje w przeświadczeniu, że nie dożyje swoich 39 urodzin i zginie podobnie jak jego ojciec.

Fantastycznie napisana powieść, idealnie oddająca klimat tamtych czasów. Akcja toczy się w szybkim tempie, nie ma więc tu nudy, a sytuacja zmienia się z rozdziału na rozdział. Pomiędzy bohaterami czuć uczucie, które również ewaluuje, się rozwija i dojrzewa!

***

Wybrane cytaty:

Żyj każdą chwilą tak, jakby miała być twoją ostatnią - a każdym dniem, jakbyś był nieśmiertelny. Kiedy mój ojciec zachorował, żałował tak wielu rzeczy. Tak wiele rzeczy chciałby zrobić, ale nie zdążył. Zawsze zakładał, że ma więcej czasu. To jest coś, co wciąż we mnie tkwi. Jak myślisz, dlaczego postanowiłam się uczyć gry na flecie? Wszyscy powtarzali, ż jestem za stara, że żeby grać dobrze, powinnam zacząć w dzieciństwie. Ale tak naprawdę to nie jest ważne. Nie muszę być najlepsza. Wystarczy, że mi samej będzie to sprawiało przyjemność. I chciałam wiedzieć, że mogę to zrobić.  

2 komentarze:

  1. Tu Jardian. Już dawno powinienem sięgnąć po tę serię, pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach przeczytać tą serię.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)