niedziela, 10 grudnia 2017

POSZUKIWANY - LEE CHILD

Jack Reacher
Poziom śmierci || Uprowadzony || Wróg bez twarzy || Podejrzany || Echo w płomieniach || W tajnej służbie || Siła perswazji || Nieprzyjaciel || Jednym strzałem || Bez litości || Elita zabójców || Nic do stracenia || Jutro możesz zniknąć || 61 godzin || Czasami warto umrzeć || Ostatnia sprawa || Poszukiwany || Nigdy nie wracaj || Sprawa osobista || Zmuś mnie || Sto milionów dolarów || Adres nieznany

Wydawnictwo: ALBATROS
Data wydania: czerwiec 2013
Liczba stron: 480
Moja bardzo subiektywna ocena: 6/10

***

 Na tą książkę trafiłam całkowicie przez przypadek. Zaczęłam ją nawet słuchać jako audiobooka. Jednak niestety w przypadku tej książki audiobook mi się nie sprawdził, a książkę wypożyczyłam z biblioteki. To było dobre posunięcie, bo zdecydowanie książka bardziej mi się spodobała podczas czytania niż słuchania. Przede wszystkim ze względu na szczegóły, których dużo jest tutaj przytoczonych, a które gdzieś mi uciekały podczas słuchania.  

Jack Reacher próbuje złapać okazję stojąc na środku autostrady. nie budzi jednak zaufania ze względu na swój wygląd, a przede wszystkim złamany nos. Zatrzymuje się jednak samochód, w którym jadą trzy, prawie identycznie ubrane osoby: McQeen, King i Karen Delfuenso. Kobieta wygląda na przestraszoną i daje Reacherowi znaki na migi, natomiast panowie od razu budzą swoim zachowaniem wiele podejrzeń. I właśnie w ten sposób Reacher zostaje wmieszany w sprawę zabójstwa, którym interesuje się FBI, CIA i Departament Stanu. Nasz bohater szybko poznaje agentkę Sorenson, która zajmuje się tą sprawą i zaczynają działać razem. Nie chciałabym tutaj zdradzać kto stoi za tym morderstwem i jak wygląda cała prawda - jeśli macie ochotę przeczytać, popsułabym Wam przyjemność lektury.

Kiedy zaczęłam poznawać tą historię, nie miałam pojęcia, że jest to już 17 tom serii o idealnym mężczyźnie jakim jest Jack Reacher! Nieznajomość poprzednich tomów naprawdę w niczym mi nie przeszkodziła. Od razu polubiłam naszego bohatera, przede wszystkim za to jego specyficzne poczucie humoru, które idealnie mi przypasowało:) Reacher jest bardzo spostrzegawczym i czujnym obserwatorem. Ma ogromną wiedzę na temat radzenia sobie w ekstremalnych sytuacjach życiowych. Człowiek "drogi", bez domu, bez rodziny, bez znajomych. Były wojskowy. I przede wszystkim to bardzo odważny człowiek!

Ta książka wydaje mi się, że bardziej spodoba się męskiej części czytelników, chociaż ja osobiście też chętnie ją przeczytałam. To świat agentów specjalnych, niebezpiecznych misji, gdzie nie można pozwolić sobie nawet na najmniejszy błąd, bo może on kosztować życie. A nasz bohater Jack Reacher czuje się  w tych realiach jak ryba w wodzie:)

Wyzwanie: GRA W KOLORY 









34 komentarze:

  1. Mam w planach cały ten cykl, bo też kiedyś sięgnęłam po którąś część nie wiedząc, że jest ich więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja być może jeszcze kiedyś skuszę się na któryś z tomów...

      Usuń
  2. Sensacyjne klimaty to także moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie polecić tacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taak, to zdecydowanie może się spodobać Tacie! I oczywiście pozdrowienia dla Taty:)

      Usuń
  4. Zdecydowanie coś dla mnie, takie przygody czytelnicze bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sensacja i zagadka - świetnie się zapowiada!
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze do tego inteligentny i z poczuciem humoru Jack Reacher:)

      Usuń
  6. Obiecuje sobie i obiecuję że w końcu zabiorę się za jakąś książkę tego autora i wiecznie nie jest mi po drodze. Obiecuję poprawę, tym bardziej że słyszę same pozytywy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś Ci się uda... Ja też mam wiele takich książek na mojej liście do przeczytania, które cały czas odkładam i odkładam...

      Usuń
  7. 17 tom?! Niezły tasiemiec :D Chociaż fabuła wydaje się całkiem całkiem ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zdziwiłam jak się zorientowałam, który to tom... ale to, że nie przeczytałam poprzednich części, wcale nie przeszkodziło w czytaniu:) Mi tylko troszkę przeszkadzały te amerykańskie realia...

      Usuń
  8. Oglądałam taki film z Tomem Cruse gdzie grał on właśnie Jacka Reacher. Czy to jedno z drugim ma coś wspólnego ?
    Lubię takie książki i chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie się dowiedziałam, że jest film!:) To teraz muszę go obejrzeć:)

      Usuń
  9. Szkoda, że mój mąż nie należy do grona miłośników książek, bo bym mu ją poleciła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też nie należy do tego grona, więc ja muszę czytać za dwoje:P

      Usuń
  10. Mam trzy pierwsze tomy tej serii w tym takim kioskowym wydaniu w twardej oprawie, jeszcze nie przeczytałam, ale film mi się bardzo podobał i jestem ciekawa tej historii, tylko długość cyklu mnie ciut przeraża xD
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się przeraziłam jak dowiedziałam się ile ta seria ma tomów i na który tom ja trafiłam. Ale bez problemu potrafiłam odnaleźć się w 17 części, więc chyba można je czytać w różnej konfiguracji:)

      Usuń
  11. Faktycznie autor pisze bardziej męskie książki, ale nie ukrywam że lubię jego twórczość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest i rzeczywiście całkiem sympatycznie się czytało!

      Usuń
  12. Książka dla mnie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety podchodziłem dwa razy do Lee Childa i niestety dwa razy skapitulowałem. Sam bohater wydał mi się zbyt groteskowy :) I taki idealny samiec alfa :P :)

    Pozdrawiam
    Emil z mowmikate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie coś w tym jest... to taki James Bond... często zdarzało mi się kiedyś oglądać takie filmy z Tatą i Bratem, więc i ta historia mnie wciągnęła:)

      Usuń
  14. Lubię takie klimaty więc niewykluczone, że zapoznam się z tym tytułem

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój mąż jest fanem tej serii :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze muszę obejrzeć film, o którym się właśnie dowiedziałam:)

      Usuń
  16. Kupiłam całą serię w prenumeracie, ale najpierw zaczęły ją czytać koleżanki z pracy i nie były zadowolone. Zniechęciłam się i nawet nie dałam szansy książkom :(
    Ty mi przywróciłaś nadzieję, że może wcale nie będzie tak źle, a już na pewno muszę dać szansę chociaż jednemu tomowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżankom mogło się nie podobać, bo to raczej literatura z gatunku bardziej męskiego:) Jack Reacher to taki James Bond! Ale ja go bardzo polubiłam i może kiedyś sięgnę po kolejną książkę z tego cyklu!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)