sobota, 9 kwietnia 2022

ENOLA HOLMES. SPRAWA TAJEMNICZEGO ZNIKNIĘCIA KSIĘŻNEJ. - NANCY SPRINGER

Enola Holmes

Enola Holmes. Sprawa zaginionego markiza. || Enola Holmes. Sprawa leworęcznej lady. || Enola Holmes. Sprawa złowieszczych bukietów. || Enola Holmes. Sprawa osobliwego wachlarza. || Enola Holmes. Sprawa szyfru na krynolinie. || Enola Holmes. Sprawa tajemniczego zniknięcia księżnej.

Wydawnictwo: PORADNIA K
Data wydania: grudzień 2021
Liczba stron: 168
Moja bardzo subiektywna ocena: 10/10

***

To już ostatni tom przygód Enoli Holmes, siostry słynnego detektywa Sherlocka...

Enola ciągle ukrywa się przed swoimi braćmi, którzy chcą wysłać ją do szkoły dla panien. W między czasie Enola angażuje się w rozwiązywanie kolejnej sprawy, tym razem zaginięcia księżnej del Campo, która zaginęła schodząc do metra. Szybko okazuje się, że tą zagadką zajmuje się także jej brat Sherlock. 

Poza tym do ich rodzinnej posiadłości zostaje dostarczona dziwna przesyłka, która adresowana jest tylko do Enoli. Dlatego Sherlock próbuje tym bardziej odnaleźć siostrę! Oboje także próbują odnaleźć ich mamę, która zniknęła w niewyjaśnionych okolicznościach. Zakończenie tego wątku z samego początku nieco mnie zaskoczyło, ale później stwierdziłam, że jest naprawdę intrygujące.

Jak zwykle bardzo mi się podobało, lektura wciągnęła mnie i przeczytałam ją "na raz". Sprawa, którą aktualnie zajmuje się jest z pozoru prawie nie do rozwiązania. Czytając cały czas zastanawiałam się jak nasza bohaterka poradzi sobie i tym razem.

Cała seria książek o Enoli jest utrzymana w niezapomnianym, nieco mrocznym klimacie Londynu z tamtych lat. Autorka niezwykle plastycznie opisuje nam nie tylko miasto, ale i codzienne życie ówczesnych ludzi, ich stroje, zwyczaje, zasady, którymi się kierowali. To wszystko stanowi jedynie tło opowieści, ale wprowadza nas w niesamowity klimat i atmosferę.

To pięknie wydana seria, która zachwyca okładkami przyciągającymi wzrok. Z pozoru wyglądają podobnie, jednak na każdej z nich znajdują się szczegóły nawiązujące do treści danego tomu. 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu PORADNIA K :) 

14 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej serii i mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie mroczne brytyjskie klimaty bardzo mi odpowiadają. Pozdrawiam , serię mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Teraz idealnie, bo można przeczytać całą jednym tchem!

      Usuń
  4. Może kupię młodszej siostrze. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej części jeszcze nie czytałam, ale Enola rządzi!! Bardzo lubię historie i niej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała seria nadal przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O całej serii słyszałam już wiele dobrego, więc chyba kiedyś muszę w końcu przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)