piątek, 17 czerwca 2022

MIESZKO, TY WIKINGU! - GRAŻYNA BĄKIEWICZ

Ale historia...

Mieszko, ty wikingu || Kazimierzu, skąd ta forsa? || Jadwiga kontra Jagiełło || Zygmuncie, i kto tu rządzi? || Stasiu, co ty robisz? || Mamy niepodległość! || Ta potworna wojna || Ta śmieszna i straszna PRL || Skąd te krzywe usta Bolesławie

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data wydania: wrzesień 2015
Liczba stron: 224
Moja bardzo subiektywna ocena: 9/10

Audiobook czyta: Maciej Więckowski

***

Niedawno odkryłam super serię dla dzieci! "Ale historia..." to bardzo ciekawy cykl pokazujący dany fragment naszej historii. Tym razem słucham o Mieszku i początkach państwa polskiego. 

Głównym bohaterem jest Aleks. Na lekcji historii przenosi się (za pomocą specjalnych ławek) wraz z pozostałymi uczniami do czasów Mieszka I. Dzieci mają po drodze wiele przygód i w taki niestandardowy sposób mogą poznać tamte czasy, a przy okazji dowiedzieć się wiele rzeczy, których nie byłyby w stanie przeczytać w podręcznikach. To fantastyczny sposób na zapoznanie się i przede wszystkim zainteresowanie historią, która niejednokrotnie jawi nam się jako bardzo nudny przedmiot w szkole...

Wprawdzie jest to seria dla dzieci, ale ja jako dorosły czytelnik/słuchacz  miałam równie dużo frajdy i przyjemności z zapoznania się z tą historią. Ja odsłucham jej w formie audiobooka, a to dodatkowy atut ponieważ pan Maciej Więckowski wykonał kawał dobrej roboty!

4 komentarze:

  1. Słyszałem o tym dziełku. Zastanowię się nad nim, tyle, że nie nad audiobookiem. Pozdrawiam serdecznie, po sprzątaniu i dwóch prawie godzinach na zakupach. I przed następnymi ;-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziełko naprawdę warte uwagi! I przede wszystkim może zachęcić do poznawania historii:)

      Usuń
  2. Jako dziecko bardzo lubiłam podobne publikacje. Tę może polecę młodszemu rodzeństwu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)