sobota, 15 czerwca 2024

AGLA. AURORA - RADEK RAK

Agla
Agla. Alef || Agla. Aurora
 

Wydawnictwo: Powergraph
Data wydania: październik 2023
Liczba stron: 784
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

Czyta: Wojciech Chorąży

*** 

To druga część cyklu. Sofja trafia na Daleką Północ, gdzie każdy dzień to prawdziwa, brutalna walka o przetrwanie. Dowiaduje się o dramatycznych losach ekspedycji swojego ojca oraz poznaje tajemnicę o swojej matce. Jest to dla niej także czas próby człowieczeństwa, ponieważ niejednokrotnie staje na rozstaju i musi zadecydować jak postąpić, np czy ratować siebie samą, czy może pomóc kompanowi niedoli... Tymian z kolei za wszelką cenę stara się udowodnić, że nie jest tchórzem. Na przestrzeni dwóch tomów widzimy ja ta dwójka się zmienia. Jak to w jakich sytuacjach się znaleźli wpływa na nich i na to jacy się stają...

W tym tomie jest więcej akcji i jest ona bardziej dynamiczna. Chociaż jest to opowieść przejmująco smutna, mówiąca o niezwykle trudnych, brutalnych tematach...

***

Wybrane cytaty:

Zło za­wsze ma to do sie­bie, że łatwo się do niego przy­zwy­cza­ić, a każdy z nim kon­takt, nawet naj­mniej­szy, bru­dzi czło­wie­ka i czyni go złym. Dla­te­go jest ono cho­ro­bą za­kaź­ną i na­le­ży się trzy­mać od niego z da­le­ka. Nie wcho­dzi się ze złem w dys­ku­sje ani w szem­ra­ne so­ju­sze. Ale w ła­grze od zła można uciec je­dy­nie w śmierć. A Sofja bar­dzo chcia­ła żyć. Trzy­ma­ła się życia zę­ba­mi i pa­zu­ra­mi. I ro­bi­ła w ła­grze rze­czy, o któ­rych nie chcia­ła roz­my­ślać, bo po­żar­ło­by ją su­mie­nie. Za­my­ka­ła oczy i uszy, za­my­ka­ła serce. Tego każdy może się bar­dzo szyb­ko na­uczyć.


3 komentarze:

  1. Poznawanie tego cyklu jeszcze przede mną, ale jestem go bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obawiam się, że nie znajdę dla niej czasu, chociaż mnie ciekawi ta seria

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę sięgnąć po autora...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)