piątek, 22 maja 2020

DZIEWCZYNA OD TRAWNIKA - DOROTA PASEK

Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Data wydania: lipiec 2019
Liczba stron: 384
Moja bardzo subiektywna ocena: 8/10

***

Są książki, które przyciągają mnie jak tylko zobaczę okładkę i przeczytam tytuł. Ta jest jedną z nich. Z niewiadomych powodów mam ochotę od razu je przeczytać. Lubię ufać temu magnetyzmowi, bo rzadko mnie zawodził. I nie inaczej było w tym przypadku. Zresztą książkę przeczytałam w niecałe dwa dni, a to coś oznacza.

Marysia Tamulska jest tytułową dziewczyną od trawnika. Z wykształcenia jest architektem krajobrazu, a obecnie zajmuje się ogrodem przy pewnym domu zwanym we wsi rezydencją Różowej. Pewnego dnia na ganku spotyka Adama Antoniego Kochańskiego. Ten okazuje się biznesmenem, który żyje w ciągłych rozjazdach i nie ma czasu na zajmowaniem się ani domem, ani ogrodem. Tym bardziej, że się totalnie na tym nie zna. Już od pierwszej ich rozmowy widać, że coś między nimi iskrzy. Jednak wraz z upływem kolejnych kart powieści dowiadujemy się o przeszłości naszych bohaterów, która nie jest niestety taka różowa. Każde z nich walczy w sobie z demonami i toczy wewnętrzną walkę. Pytanie tylko czy gdy oboje zdobędą się na odwagę, aby opowiedzieć drugiemu o tej przeszłości, a jeśli tak się stanie czy to drugie będzie w stanie ją zaakceptować?!

W tej książce nie ma za dużo bohaterów. Ale ci, którzy się tu pojawiają są świetnie wykreowani. Ja od pierwszej strony polubiłam Marysię i Adama. I z naprawdę nieukrywaną radością czytałam dialogi pomiędzy nimi. Bardzo mi się podobało, że oboje postawili na otwartość i zawsze starali się ze sobą rozmawiać na te poważne tematy. Z drugiej strony ich pozostałe rozmowy to istne gierki słowne poprowadzone na wysokim poziomie.

Marysia urodziła się i wychowała na wsi. Przez pewien okres swojego życia zamieszkała w mieście. Jednak pewne wydarzenia jakie miały miejsce spowodowały, że ponownie wróciła na wieś, aby tu odnaleźć ukojenie duszy. Namiastkę spokoju próbuje odnaleźć mieszkając u brata i pracując w ogrodzie. Adam z kolei jest typowym człowiekiem z miasta. Marysia zastanawia się przede wszystkim dlaczego taki człowiek jak on kupił dom na wsi i prawie w ogóle w nim nie mieszka?!

Na początku myślałam, że będzie to książka należąca do tych lekkich i przyjemnych. Jednak Autorka pokazuje nam też, że aby stworzyć ze sobą związek zawsze należy być ze sobą szczerym i trzeba ze sobą rozmawiać. Nie jesteśmy bowiem w stanie zrozumieć drugiego człowieka, nie rozmawiając z nim. Ale aby rozpocząć też coś nowego, trzeba pozamykać wszystkie stare rozdziały w życiu i wszystko wyjaśnić, pozamykać otwarte drzwi i pożegnać tych, których powinniśmy pożegnać.

Ale pomimo tych wszystkich trudnych tematów jakie są tutaj poruszane, książka absolutnie nie przytłacza. Jest tu i wiele pozytywnych momentów i chwil szczęścia i uniesień. Zdecydowanie lektura ta daje nadzieję na lepsze jutro.

20 komentarzy:

  1. Myślę że mnie również ta książka mogłaby przypaść do gustu 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że pojawiają się pozytywne momenty. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerość to podstawa udanego związku, a dziś mam wrażenie, wielu o tym nie pamięta. Fajnie, że książka o tym przypomina. Na razie nie planuję czytać tej powieści, ale lubię książki problemowe, więc może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapamiętać tytuł! I tak, zdecydowanie ja tez stawiam na szczerość!

      Usuń
  4. Czytałam tę książkę, podobała mi się i wszystkim ją polecam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem😊 czytałam Twoja recenzję już dawno temu i troszkę też dzięki niej sięgnęłam po tą książkę!

      Usuń
  5. Książka faktycznie przyciąga uwagę i ma ciekawą fabułę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa, na początku wydaje się taka niby nudna, bo co się może wydarzyć w ogrodzie, a tu wyszła całkiem niezła historia!

      Usuń
  6. Tytuł ciekawy, fabuła się zapowiada nieźle. Zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieję, że się nie zawiedziesz podczas jej czytania! 😊

      Usuń
  7. Mam w planach lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaję się to bardzo ciekawa książka :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna książka. Ja również ja pochłonęłam

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami mała ilość bohaterów wychodzi na plus :) Skoro trudne tematy są podjęte i to w sposób rzetelny, nie pozostaje mi nic innego, jak zapisać sobie ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ze swojej strony polecam! Naprawdę książka mnie pozytywnie zaskoczyła 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)