sobota, 5 lutego 2022

GARDA - MARCIN KOWALCZYK

Wydawnictwo: Storytel

Moja bardzo subiektywna ocena: 9/10

Audiobook czyta: Józef Pawłowski

***

Od niedawna odkryłam audiobooki, które umilają mi drogę do i z pracy. Tym razem sięgnęłam po "Gardę" Marcina Kowalczyka czytaną przez Józefa Pawłowskiego.

Adam Leński to nauczyciel wf-u oraz trener boksu. Pewnego dnia ratuje z opresji pewną zakochaną parę, która została zaatakowana w ciemnym parku. Tym samym ściąga na siebie zemstę Zapały - szefa miejscowego gangu. Od tego dnia jest zastraszany i szantażowany. Pewnego dnia dostaje także dość nietypową propozycję: zgłasza się do niego chłopak, nastolatek, który chce, aby Leński trenował z nim boks. Okazuje się, że chłopak trenował wcześniej, ale musiał przestać, bo przeszkodził mu w tym wypadek. I teraz porusza się na wózku inwalidzkim. Na początku trener ma wiele obaw, sam nie wierzy czy to ma jakiś sens. 

Co to była za historia! Wciągnęła mnie już od pierwszych minut i trzymała w napięciu do końca. Akcja była rozłożona równomiernie, więc ani się nie ciągnęła, ani nie pędziła na łeb na szyję. Za to elektryzowała tak bardzo, że ciężko było oderwać się od słuchania. Moja uwaga była cały czas skupiona jak to się może skończyć i choć miałam pewne podejrzenia, to na sam koniec i tak byłam zaskoczona! 

Poza tym świetną robotę robi tu także lektor! Józef Pawłowski przeczytał to genialnie i nadał dodatkowego charakteru postaci Leńskiego! Dla mnie pasował idealnie do tej roli i podczas słuchania cały czas przed oczami miałam fragmenty z trailera, który obejrzałam wcześniej.

6 komentarzy:

  1. Świetnie, ważne , że się podobało. Ja nadal do audio - booków - jak z pewnością już wiesz - nie mogę się przekonać :-) . Serdeczne pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie piszesz o tej książce i myślę, że będę chciała ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)