sobota, 29 stycznia 2022

SERCE W MUNDURZE - AGNIESZKA KARECKA

Wydawnictwo: JakBook
Data wydania: listopad 2021
Liczba stron: 244
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10


*** 

Są książki, które jak zobaczę, mam ochotę przeczytać. Czasem skusi mnie okładka, czasem Autor, czasem opis, a czasem tytuł. W tym przypadku to tytuł sprawił, że wiedziałam, że wcześniej czy później przeczytam ją. Poza tym dokładnie mówi nam on czego możemy się spodziewać. A po przeczytaniu, wiem, że to to czego oczekiwałam.

Klara Majewska to młoda aktorka, pracująca w teatrze, ale marząca o roli w wielkiej, pełnometrażowej produkcji. Nigdzie nie może dostać angażu ze względu na jedną swoją wcześniejszą rolę w dość żenującym filmie, w którym dość często musiała pojawiać się ubrana w samą bieliznę. Tym razem postanawia, że musi jej się udać. Dlatego musi jak najlepiej przygotować się do castingu. Wpada więc na pomysł, aby wstąpić do wojska, odbyć podstawową służbę i podczas niej nauczyć się jak najwięcej. W wojsku poznaje nowych ludzi. Od razu zaprzyjaźnia się z Zuzą i Kamilem i z dziewczynami z pokoju. Poznaje też kadrę dowodzącą: kapitana Igora Nowaka czy pułkownika Zieniewicza. 

Autorka zaprezentowała nam tutaj całkiem zgrabną i ciekawą fabułę, która może nie jest szczególnie zaskakująca, ale intryguje i wciąga. Czytamy z zainteresowaniem, a strony przewracają się same. A przecież właśnie o to chodzi:)

Bohaterowie są sympatyczni, od razu ich polubiłam. Cała historia przedstawiona jest w punktu widzenia Klary. Jedynie ostatni końcowy rozdział należy do Igora. Dlatego nieco brakowało mi tu przedstawienia tych wydarzeń i z jego perspektywy - a mogłoby być to całkiem ciekawe! 

Całość zaprezentowana jest fajnym, lekkim stylem. A to sprawia, że książka czyta się sama. Idealna historia na odpoczynek i relaks po ciężkim dniu! A do tego pokazuje nam, że zawsze warto walczyć o swoje marzenia, bo to od nas zależy jak pokierujemy swoim życiem. Jedyne co potrzebujemy to determinację w działaniu i upór w dążeniu do obranego celu.

***

Wybrane cytaty:

... To nie błędy definiują człowieka, ale umiejętność radzenia sobie z nimi. 

10 komentarzy:

  1. Ciekawa książka i recenzja też. Pocieszna ta książka - taką się wydaje być. Tytuł zapisuję :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami takie lekkie książki są bardzo potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ostatnio bardzo...i czerpie z nich bardzo dużo przyjemności... Przede wszystkim się świetnie relaksuję 😊

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc opis fabuły zupełnie mnie do siebie nie przekonał, książka wydaje się być idealnym scenariuszem pod lekką amerykańską komedię, a niestety nie jestem ich zwolenniczką :-)

    pozdrawiam
    www.helpbook.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, to taka lekka romantyczna historia i trzeba takie coś też lubić...

      Usuń
  4. Jak będę potrzebowała czytelniczego resetu, to z chęcią sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)