niedziela, 16 stycznia 2022

ZŁOTY PŁATEK ŚNIEGU - KRYSTYNA MIREK

Wydawnictwo: Wydawnictwo Luna
Data wydania: listopad 2021
Liczba stron: 352
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

Audiobook czyta: Marta Markowicz

*** 

Do tej pory przeczytałam tylko dwie książki Pani Krystyny Mirek. Obydwie spodobały mi się i obydwie były ciepłe, spokojne, ale i niosące za sobą pewien przekaz. Nie inaczej było i tutaj. "Złoty płatek śniegu" jednak w połowie przeczytałam, a w połowie odsłuchałam w drodze do pracy:)

Julka to młoda dziewczyna, za kilka tygodni skończy 18 lat. A teraz jedzie na święta do domu rodzinnego. Ale nie jedzie sama, tylko z chłopakiem Karolem, którego poznała niedawno, a teraz chce przedstawić go rodzicom. Rodzice dziewczyny są jednak całkiem inni niż ona, najważniejszy jest dla nich pieniądz i pozycja społeczna, a chłopak, który przywiózł ich córkę swoim starym, zdezelowanym samochodem zdecydowanie nie spełnia tych wymogów. A do tego wszystkiego okazuje się jeszcze, że przyjdzie im przyjdzie im zdać jeden z najważniejszych życiowych egzaminów. 

Równolegle toczy się wątek trzech przyjaciół Jowity (pani burmistrz), Adama (kochającego wszystko co świąteczne dyrektora szkoły) oraz Ignacego (bogatego businessmana). Tą trójkę łączyła w dzieciństwie wyjątkową więź. Jednak gdy zaczęli dorastać te relacje zaczęły się komplikować. A kiedy już myśleli, że wszystko się uspokoiło, przyjazd Ignacego spowodował, że wszelkie czucia jakie do tej pory głęboko skrywali ponownie ujrzały światło dzienne. 

Książki Krystyny Mirek to książki wyjątkowo życiowe. Poruszają zwykłe, przyziemne sprawy. Ale te historie, pomimo, że dotyczą czasem trudnych problemów, opowiedziane są spokojnie, ciepło, z nadzieją. I właśnie ten bijący z nich spokój zawsze najbardziej mnie ujmuje. Tutaj dostajemy wskazówki, co tak naprawdę liczy się w życiu, że czasem patrzymy na drugiego człowieka przez "swój" pryzmat, tego czego my pragniemy. Mi bardzo spodobał się wątek Julki - wątek stary jak świat. Ale czasem warto przypomnieć sobie, aby być może nie popełnić błędów rodziców Julki...

"Złoty płatek śniegu" skłania do refleksji i zastanowienia się, a może nawet zatrzymania się na chwilę w tym pędzącym świecie... Dla mnie to była bardzo fajna, wyciszająca i relaksująca lektura, której przesłanie na pewno zostanie mi na dłużej w pamięci. 

***

Wybrane cytaty:

Bez względu na błędy, jakie popełniłeś, nie oglądaj się za siebie, teraz rób dobrze. Naprawiaj, ile możesz. 

10 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja . I jaka klimatyczna okładka. Zapraszam w wolnej chwili do siebie. Powyższą na uwadze - będę miał :-) Pozdrawiam niedzielnie, ja teraz kładę nacisk na wysiłek fizyczny - z rana cmentarz i bank - na koniec miasta w te i z powrotem - zajęło mi 45 minut ;-) . Ps. Do audiobooków nie mogę się przekonać, więc poszukam wersji papierowej :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo wzbraniałam się od audiobooków, ale stanie w korkach podczas jazdy do pracy i z pracy skutecznie mnie zachęciło:)

      Usuń
  2. Choć do tej pory nie miałam ochoty na książki Krystyny Mirek, ty sprawiłaś, że z chęcią bym przeczytała Złoty płatek śniegu. Wydaje się on być naprawdę przyjemną lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że jeśli spróbujesz - będziesz usatysfakcjonowana lekturą:)

      Usuń
  3. Coś na wyciszenie by mi się teraz przydało. Pozdrawiam Książkowy Las Anki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio właśnie potrzebuję takich książek i staram się wybierać je często zgodnie ze swoim nastrojem:)

      Usuń
  4. Bardzo lubię twórczość Pani Krystyny Mirek. Właśnie jestem w trakcie czytania tej książki i bardzo mi się podoba. Jestem ciekawa, jak to się wszystko skończy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie od czasu do czasu sięgam po jej książki i na pewno przy nich odpoczywam:)

      Usuń
  5. Dostałam tę książkę na gwiazdkę, ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że już jest. A poza tym prezentem czyta się jeszcze milej:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)