środa, 9 maja 2018

BRATERSTWO KRWI - AGNIESZKA LINGAS-ŁONIEWSKA

Zakręty losu
Zakręty losu || Braterstwo krwi || Historia Lukasa || Zakręty losu. Nowe pokolenie


Wydawnictwo: NOVAE RES
Data wydania: październik 2012
Liczba stron: 328
Moja bardzo subiektywna ocena: 10/10

***

Powiem krótko: przeczytane w jeden dzień! Książka mnie wciągnęła bez granic. Jedna z lepszych jakie czytałam. Książka, tak jak i poprzednia część jest bardzo emocjonalna, mówi o wielkich wartościach jakimi należy kierować się w życiu: walczyć o miłość, o rodzinę, o możliwość podejmowania decyzji przez siebie i tylko siebie. Mówi także o tym, że rodzice powinni czasem uszanować zdanie swoich dzieci, swoich dzieci także trzeba słuchać, nie narzucać ich swoich wizji i planów, nie podejmować za nich decyzji, zwracać uwagę na ich pasję i zainteresowania.

Druga część tej serii to historia Lukasa właściwie - teraz poznajemy poprzednie wydarzenia, z pierwszej części, ale widziane oczami Łukasza. Dowiadujemy się zatem jak to wszystko się zaczęło: on miał swoją pasję - grę na saksofonie w zespole rockowym. A ojciec miał wobec niego swoje plany - stworzenia idealnego, wziętego adwokata! Kiedy ich plany się zetknęły i nie były już do pogodzenia, ojciec zabrał chłopakowi instrument i po prostu go wyrzucił. Wtedy też chłopak zaczął się buntować, stał się zimny i niedostępny, wpadł w szemrane środowisko - narkotyki, alkohol, nocne kluby stały się jego życiem. Miał tylko jedną zasadę - nigdy sam nie brał narkotyków. Z czasem stał się bardzo "wpływowym" właścicielem niejednego klubu nocnego. Jego zdolności organizatorskie i menedżerskie sprawiły, że idealnie kierował ludźmi, miał ich szacunek, oddanie, wierność. Wtedy poznał dziewczynę Małgośkę. Zaczęli się spotykać, jednak kiedy ich rodzice dowiedzieli się o nich zaczęli w to ingerować. Zabraniali im spotkań, natarczywie nachodzili. Między młodymi zaczęły się więc nieporozumienia, ciągle mu wmawiano, że jest tym złym i nie wart takiej dziewczyny. Nie chce Wam za dużo zdradzać, bo zdecydowanie lepiej przeczytać książkę niż moje streszczenie!

Powiem jedynie, że Łukasz po wielu perypetiach zrozumiał kilka rzeczy, przede wszystkim, że ma dla kogo żyć, że dla ukochanej, dla matki, brata, nawet bratowej musi być silny, wyciągnąć wnioski z popełnionych w przeszłości błędów, a teraz żyć tak, aby niczego nie żałować!

Z pozoru to tylko książka sensacyjna, wiele tutaj się dzieje, akcja pędzi. Ale z drugiej strony warto popatrzeć na nią w nieco inny sposób: jako materiał do przemyślenia jak nie postępować w życiu i jakimi wartościami należy się kierować! Jest tu przemyconych dużo życiowych rad, podanych może nie w formie "złotych myśli", ile w postaci wydarzeń, które są efektem popełnianych błędów, a których należy w życiu unikać. A czasem warto spojrzeć na niektóre wydarzenia z innego punktu widzenia. Możemy wtedy dostrzec coś całkiem nowego... Bo to samo wydarzenie może wyglądać całkiem inaczej z dwóch różnych punktów widzenia i nie wszystko jest w życiu czarno-białe, mamy tez wiele odcieni szarości... Samego Lukasa polubiłam od razu - taki drań, ale jednak wydał mi się od początku sympatyczny:) Zresztą wszystkich bohaterów polubiłam i kibicowałam im z całych sił.

Nie zaryzykuję także jeśli powiem, że to jedna z lepszych historii jakie miałam przyjemność przeczytać. Kto przeczytał część pierwszą, myślę, że nie będzie potrzebował dalszej zachęty do poznania drugiej. Kto jeszcze nie sięgnął po nią, zachęcam z całego serca:) Ja na pewno do niej jeszcze wrócę!

24 komentarze:

  1. Po takiej recenzji nie mogłabym nie dopisać tej książki do swojej listy. Może i mnie tak wciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Cię wciągnie, spróbuj! Ale polecam zacząć jednak od tomu pierwszego! Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  2. Mam na półce ale jeszcze nie czytałam. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem udanej podróży czytelniczej:) Powinna Ci się spodobać!

      Usuń
  3. Zachęciłaś mnie tą recenzją. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale teraz z chęcią to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie polecam rozpoczęcie tej przygody z tą właśnie serią, ale od poerwszego tomu! Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu!

      Usuń
  4. Czeka cierpliwie w mojej biblioteczce na swój czas.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby nie za długo, bo naprawdę warto! Ale co się odwlecze, to nie uciecze, prawda? :)

      Usuń
  5. Oj muszę wrocić do książek Agi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, do tej akurat można wracać nie jeden raz:)

      Usuń
  6. Ojej, jeśli tak zachęcasz, to chyba naprawdę wezmę się za pierwszą część. Chociaż nigdy wcześniej nie słyszałam o tych książkach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To warto, przynajmniej spróbować, zawsze jak Ci nie przypadnie do gustu odłożysz...

      Usuń
  7. Kiedy ja przeczytam tę serię? Czeka na półce i kusi... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest na półce, to już pierwszy krok zrobiony:)

      Usuń
  8. Ta seria jest w mojej bibliotece i widziałam ja już jakiś czas temu ale po przeczytaniu opisu doszłam do wniosku, ze nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo szkoda, ale ja wychodzę z założenia, że nic na siłę... Choć może kiedyś jeszcze zmienisz zdanie

      Usuń
  9. Mam w planach tę książkę, zresztą jak każdą inną tej autorki. Doceniam drugie dno wykreowanych w historiach tej pisarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to jedna z lepszych jej powieści, więc zachęcam :)

      Usuń
  10. Nie słyszałam o tej serii, ale na razie sobie ją odpuszczę. Za długo siedziałam w tego typu powieściach i muszę od nich odpocząć.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ale czasem taki odpoczynek jest potrzebny, żeby potem wrócić z przyjemnością:)

      Usuń
  11. Przygoda z twórczością tej autorki cały czas przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam nic tej autorki jeszcze, ale wszystko przede mną ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i moim zdaniem warto poznać - tą serię szczególnie:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)