czwartek, 5 kwietnia 2018

PAN PRZYPADEK I TRZYNASTKA - JACEK GETNER

Pan Przypadek i...
Pan Przypadek i trzynastka || Pan Przypadek i celebryci || Pan Przypadek i korpoludki || Pan Przypadek i fioletowoskórzy || Pan Przypadek i mediaktorzy || Pan Przypadek i kobietony


Wydawnictwo:POLIGRAF
Data wydania: luty 2013
Liczba stron: 202
Moja bardzo subiektywna ocena: 9/10

***

Głównym i tytułowym bohaterem jest Jacek Przypadek, młody mężczyzna, którego pasją są nieustanne treningi do maratonu, a cechą charakterystyczną i rozpoznawczą jest ironiczno-dobrotliwie-pobłażliwe spojrzenie. Jacek Przypadek mieszka w starej kamienicy, a jego sąsiadami z piętra jest Pani Irmina Bamber, starsza pani, z wykształcenia psycholog, mogąca pochwalić się szerokim kręgiem wpływowych znajomych oraz Pan Bączek, który niedawno się wprowadził i od tego czasu nieustannie przeprowadza w domu remont. Jest także podkomisarz policji - Łoś oraz jego asystent Smańko. Jest przyjaciel Jacka - Błażej - bóg seksu z ogromnym "magnetyzmem zwierzęcym":) Poznajemy także najbliższą rodzinę Pana Przypadka: ojca, który prowadzi kancelarię prawniczą i ciągle namawia syna na ukończenie studiów oraz późniejszą wspólną pracę; mamę, przed którą jest ukrywany ciągle fakt, że syn już nie ma narzeczonej oraz narzeczoną Marzenkę, która jest również asystentką ojca... Co ważne - od razu polubiłam Jacka, Panią Irminę, Błażeja.

"Pan przypadek i trzynastka" to trzy opowiada, a każde z nich przedstawia historię innego śledztwa. Bardzo szybko dajemy się wciągnąć w zagadkę i sami główkujemy kto dokonał kradzieży. Pomagają nam w tym spostrzeżenia Jacka, bo trzeba zaznaczyć, że jest to naprawdę wyjątkowo "inteligentny bystrzak":) Razem z nim bawimy się w detektywa, szukamy tropów, motywów, śladów zostawionych na miejscu przestępstwa.... Śledztwa toczą się w raczej niecodziennych sprawach, bo jest to kradzież obrazów, ukryty w domu skarb pod postacią znaczków należących do starej kolekcji czy plagiat sztuki teatralnej. Podczas całej akcji książki nie pada ani jeden strzał, ale tym samym Autor udowadnia, że nie trzeba brutalności ani krwawych scen, aby akcja miała odpowiednie tempo i wciągnęła czytelnika.

Cała historia przestawiona jest w lekkim i przyjemnym stylu, przez co czyta się szybko i sprawnie. Ogromną zaletą jest poczucie humoru, które idealnie przypadło mi do gustu i spowodowało, że podczas czytania uśmiech nie schodził z mojej twarzy:) Bezbłędne są dialogi, zwłaszcza pomiędzy Jackiem a jego ojcem i przyjacielem Błażejem! Niektóre riposty naszego bohatera są idealnie w punkt. Poza tym zakończenie - jak dla mnie - rewelacja:) A jedyne co mogłabym zarzucić książce, to to, że jest ona stanowczo za krótka! Podsumowując: inteligentnie i z poczuciem humoru!

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Autorowi :)

22 komentarze:

  1. Jestem ciekawa tego poczucia humoru, już sam pomysł na głównego bohatera genialny.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł naprawdę fajny, ja bohatera polubiłam od razu i właściwie przez całość czytania uśmiechałam się pod nosem:)

      Usuń
  2. Chyba nie do końca moja bajka, ale nie mówię definitywnie 'nie'. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto spróbować czegoś nowego... A nóż widelec jak to się mówi:)

      Usuń
  3. Mam ochotę przeczytać tę książkę , ale trochę boję się tego humoru, bo zazwyczaj to, co śmieszy większość, mnie nie bardzo.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma innego wyjścia jak spróbować samemu i się przekonać! Zawsze możesz przestać czytać...

      Usuń
  4. Na razie nie mam ochoty na tę książkę, ale cieszę się, że Tobie tak bardzo przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z sentymentu do serialu sprzed kilku lat i imienia i nazwiska głównego bohatera - bardzo chętnie sięgnę po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytając nazwiska bohaterów, wiedziałam, że będzie to książka z humorem. I mimo że wydaje się naprawdę ciekawa, myślę, że nie jest dla mnie :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe czy i ja odebrałabym ją tak pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej u Ciebie w blogu, podoba mi się to, że często recenzujesz mało znane tytuły. I to one są perełkami i wartościowymi pozycjami.
    Myślę, że może mi się spodobać, szczególnie ze względy na humor i toczące się śledztwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo, bardzo miło usłyszeć takie słowa... A ja czytam po prostu te książki, które tu i teraz mam ochotę czytać:) a Jacka Przypadka musisz poznać, wydaje mi się, że powinniście się polubić!

      Usuń
  9. Sam tytuł zaciekawia! Na razie nie mam ochoty na nic w tym klimacie, ale kto wie, może niedługo będę tą pozycją zainteresowana :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na takie wypadki warto zapamiętać ten tytuł, a jak przyjdzie odpowiedni moment - będzie jak znalazł :)

      Usuń
  10. Na razie chyba odpuszczę, ale nie mówię stanowczego 'nie' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, musi przyjść odpowiedni nastrój i chwila:)

      Usuń
  11. o! nie słyszałam o tej książce! :o

    Zapowiada się dość ciekawie! :)
    chyba skusze się! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)