niedziela, 11 lutego 2024

ODRODZENIE DZIKICH KWIATÓW - MICALEA SMELTZER

Wildflower
Wytrwałość dzikich kwiatów || Odrodzenie dzikich kwiatów
 

Wydawnictwo: Niegrzeczne książki
Data wydania: maj 2023
Liczba stron: 368
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

*** 

Od poprzedniej części minęło 6 lat. Przez ten czas wydarzyło się bardzo dużo w życiu Salem. Gdy po tym długim czasie musi wrócić do domu rodzinnego musi na nowo zmierzyć się tym co tu zostawiła. A odżywa w niej wszystko, co próbowała głęboko schować. 

Salem i Thayer na nowo odnajdują siebie, ich uczucie ulega weryfikacji. Tym razem wracają do siebie już jak zdecydowanie dojrzalsi ludzie, z pewnym pakietem przeżyć, których doświadczyli, a które ich bezpowrotnie zmieniły.

Ta część podobała mi się zdecydowanie bardziej. Mam nawet wrażenie, że pierwsza była jedynie wstępem do tego co Autorka rzeczywiście chciała przekazać, a ukazała dopiero teraz. A pokazuje nam, że w życiu liczy się każda chwila, którą powinniśmy się cieszyć i ją celebrować. Bo nasze życie jest wyjątkowo ulotne i nie wiemy kiedy się skończy. Powinniśmy też doceniać te wszystkie małe rzeczy wokół nas, bo to w nich jest siła i moc. Powinniśmy być też uważni na to co nas otacza, bo nie wiemy kiedy i gdzie znajdziemy nasze pasje.

***

Wybrane cytaty:

Życie nie jest niewyczerpanym źródłem - kończy się, a najlepsze dla każdego jest nauczyć się tak właśnie je traktować, bo każdy oddech jest cennym darem, którego nie powinniśmy marnować.

 

2 komentarze:

  1. Mnie bardzo podobał się tom pierwszy, przypomniałaś mi, że musze dostać tom drugi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi całkiem ciekawie. I jaka ładna okładka oraz tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)