niedziela, 4 lutego 2018

ZIARNO PRAWDY -ZYGMUNT MIŁOSZEWSKI

Teodor Szacki
Uwikłanie || Ziarno prawdy || Gniew

Wydawnictwo: W.A.B.
Data wydania: październik 2014
Liczba stron: 368
Moja bardzo subiektywna ocena: 10/10

***

Drugi kryminał, którego bohaterem jest prokurator Teodor Szacki! I drugi równie udany. To naprawdę kawałek dobrej literatury, nie tylko ze względu na treść, ale i formę oraz język jakim została napisana ta książka.

 Przede wszystkim akcja wciąga niesamowicie i trudno się od niego oderwać. Czytelnik śledzi razem z prokuratorem, zastanawia się, próbuje odszukać powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami układanki. Tym razem autor przenosi miejsce akcji do Sandomierza, przy okazji pokazuje specyfikę małego miasteczka, gdzie wszyscy wszystkich znają i każdy przyjezdny jest dla nich obcym. Mamy tutaj przez to pokazaną pracę prokuratora w małej mieścinie, Szackiemu przez to, że jest obcym trudniej prowadzić śledztwo, ma mniej spraw niż w stolicy, mniej formalności przez fakt, że każdy z każdym jest na ty. Autor zgłębił także dość szczegółowo temat Żydów, antysemityzmów, mordów rytualnych i wprowadza czytelnika w ten temat poprzez oparcie na nim całej fabuły i zagadki.

Śledztwo i zawodowa część życia prokuratora Szackiego bardzo przypadła mi do gustu, natomiast inaczej już się ma ze sprawami prywatnymi. Tutaj kolejny raz nie za bardzo rozumiem głównego bohatera – po rozstaniu z żoną, na którą tak narzekał, teraz za nią tęskni, zdał sobie sprawę, że romans był przelotny, nic nie znaczący, a dzięki niemu całe jego życie legło w gruzach. Teraz związał się z Klarą, o której nic nie wie i jest zdziwiony, gdy dowiaduje się, że jest ona najlepszą partią w mieście! Śmieszny jest dodatkowo, gdy po nocnym szaleństwie, a porannym rzuceniu dziewczyny, w panice szuka namiastki śladu na użycie w nocy prezerwatywy. Faceci?!

Całość to dla mnie naprawdę wypada genialnie, jest wszystko co powinno w takiej książce się znaleźć, dobra, ciekawa i wciągająca akcja; bardzo interesujące tło historyczne wokół niej; fajne i malownicze miejsce (może kiedyś namówię bliskich na wycieczkę w tamte okolice?!) i oczywiście nietuzinkowy i charyzmatyczny bohater, którego pomimo jego ciągłej przekory i tak bardzo polubiłam:)

42 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale jej opis zbytnio mnie nie zachęcił. Myślę, że to niestety pozycja nie dla mnie, ale cieszę się, że tobie bardzo się spodobała :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo miło czyta się tak entuzjastyczne recenzję, ale ja chyba się nie skuszę na tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłoszewski potrafi pisać wciągające kryminały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, są świetne. Ja teraz muszę jeszcze przeczytać "Jak zawsze"!

      Usuń
  4. Mam coś tego autora na półce i na pewno przeczytam :) tylko nie wiem jeszcze kiedy ;p

    Pozdrawiam,
    toukie z http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com 💘

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że powinnam zainteresować się twórczością Miłoszewskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam książkę i widziałam film :)
    Ty oceniałaś na 10 ja jednak bym dała 7,5 :)
    Sandomierz do tego miasta mam niedaleko :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka nie w moim guście :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i bardzo mi się podoba...
    "Gniew" wciąż na mnie czeka i myślę, że niedługo się zabiorę...

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym przeczytała. Byłam w Sandomierzu i fajnie byłoby czytać o miejscach, które się mniej więcej zna :)

    Pozdrawiam, poprostualeksandraa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam. Też lubię takie książki, o miejscach gdzie byłam. Teraz musiałabym odwiedzić Sandomierz:)

      Usuń
  10. Bardzo lubię Miłoszewskiego i podobnie jak Ty byłam bardzo zadowolona z lektury. Książki tego autora to dla mnie gwarancja wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Nazwisko jest gwarancją samą w sobie :)

      Usuń
  11. Okładka dziwna, ale treść wydaje się być interesująca. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale mam nadzieję, że to się zmieni, skoro jego twórczość jest tak genialna :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może akurat Ci się spodoba. Ciekawy, wciągający kryminał i do tego napisany przez naszego rodaka! :)

      Usuń
  12. Na mojej półce póki co czeka zupełnie coś innego tegoż autora - "Jak zawsze" :) Ale po "Uwikłanie" i "Ziarno prawdy" prędzej czy później pewnie też sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę rozejrzeć się za "Jak zawsze". Ponoć jest całkiem niezłą książką... A trylogię z Teodorem Szackim gorąco polecam :)

      Usuń
  13. Miałem przeczytać, miałem obejrzeć film i jak zwykle były inne lektury. Trzeba to wreszcie zmienić! Pozdrawiam, Paweł z http://melancholiacodziennosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trzeba to zmienić. Obowiązkowo! Ja muszę jeszcze obejrzeć film! Chociaż zawsze książka bardziej mi się podoba:)

      Usuń
  14. Dużo o tym autorze słyszałam ale jeszcze nie czytałam jego książek. Pora to zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora najwyższa. Naprawdę warto, przynajmniej spróbować i dać szansę :)

      Usuń
  15. Cieszę się, że Miłoszewski do Ciebie trafia :) "Gniew" to dopiero jest jazda bez trzymanki! :) Ja planuję się zabrać za jakiś czas za "Domofon" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Domofon" jest troszkę inny niż ta trylogia o Teodorze Szackim. Ale też jest całkiem niezły! I myślę, że powinien Ci się spodobać :) będę czekać na Twoje wrażenia z lektury!

      Usuń
  16. Muszę w końcu zapoznać się z tą książką, bo czytałam na jej temat wiele pochlebstw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, trzeba w końcu przeczytać! Ja gorąco polecam!

      Usuń
  17. Miłoszewski już od dawna znajduje się na mojej liście do przeczytania :) Koleżanka zachęcała mnie żebym zaczęła od książki "Domofon" - bardzo jej się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Domofon" był całkiem udany, jednak troszkę inny niż ta trylogia o prokuratorze. Ja gdybym miała wybrać, tą która bardziej mi się podoba, to wybrałabym jednak trylogię :) ale najlepsztm sposobem jest przeczytać samemu i przekonać się co Tobie bardziej przypadnie do gustu:)

      Usuń
  18. Nie znam tego autora, pierwszy raz o nim słyszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam przeczytać jakąś jego książkę, moim zdaniem warto poznać jego twórczość!

      Usuń
  19. Uwielbiam całą serię, jednak najbardziej podobał mi się Gniew. Jestem bardzo ciekawa najnowszej powieści autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, zwłaszcza, że to troszkę inny gatunek. I na pewno będę na nią polować :)

      Usuń
  20. Nie czytałam jeszcze, ale już kiedyś ta książka wzbudziła moje zainteresowanie. :)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czas przeczytać, bo naprawdę to kawałek dobrego kryminału! :)

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Ja też miło i przyjemnie będę wspominać tą serię i na pewno jeszcze kiedyś do niej wrócę :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)