sobota, 19 lutego 2022

RENO. GANGSTA PARADISE - AGNIESZKA LINGAS-ŁONIEWSKA

Gangsta Paradise
Reno. Gangsta Paradise
|| Katan || ...

Wydawnictwo: JakBook
Data wydania: luty 2022
Liczba stron: 260
Moja bardzo subiektywna ocena: 8/10

***

Z książkami Pani Agnieszki Lingas-Łoniewskiej jestem na bieżąco. Tej serii byłam też wyjątkowo ciekawa. Zaciekawił mnie temat i czułam, że to będzie historia, która wciągnie mnie do reszty.

Leon Gola to rekin businessu, właśnie zakupił najwyższy budynek we Wrocławiu, a do tego jest właścicielem niejednego klubu w mieście. W interesach jest bezkompromisowy i bezwzględny. Ale to tylko jedna z jego twarzy. Druga to twarz już nieco mniej praworządna. I tu wszyscy znają go jako Reno. I również tu jest bezwzględnym, twardym zawodnikiem, który nigdy nie okazuje uczuć. Ma jednak synka, który cierpi na zespół Aspergera. Pewnego dnia Leon zauważa jak chłopiec rozmawia z jedną ze swoich opiekunek w szkole i bardzo szybko proponuje kobiecie pracę jako już prywatnej opiekunki małego Antoniego. Maria, bo o niej mowa przyjmuje te warunki i zamieszkuje w wielkim domu Leona i Antosia. Reno to człowiek, który całkowicie nie pokazuje swoich uczuć, jest bezwzględnym gangsterem, a w życiu najważniejszy dla niego jest jedynie syn i business, który ma zabezpieczyć przyszłość jego syna. Maria z kolei skrzętnie ukrywa swoją tajemnicę. Czy uda im się wyjść z tego impasu obronną ręką? Czy będą w stanie wybaczyć sobie i co więcej obdarzyć siebie nawzajem nie tylko miłością, ale i zaufaniem?

Zacznę może od mojego głównego zarzutu, a mianowicie ta książka jest zdecydowanie za krótka. Temat jest super, pomysł na fabułę ciekawy i naprawdę rozwojowy. Ale zabrakło mi tutaj totalnie rozwinięcia. Chciałabym poczuć jak bohaterowie się zmieniają, jak przekonują się sami siebie o tym co tak naprawdę czują. Tu wydało mi się to za szybko i za lakonicznie. Książkę przeczytałam w jakieś 4 godziny i po prostu poczułam niedosyt. Naprawdę wiele wątków chciałabym, aby było bardziej rozbudowanych. To pozwoliłoby na głębsze poznanie bohaterów i jeszcze bardziej ich polubienie. Bo bardzo polubiłam i Reno i Marię. Ale chciałabym ich nieco bardziej poznać i poczuć. A potencjał jest, bo to naprawdę charakterne postacie. 

Ale pomimo tego minusu myślę, że jest to książka, do której będę powracać. Podobał mi się "układ" pomiędzy Marią i Reno. Polubiłam też bardzo tą dwójkę. Maria na początku wydała mi się taką cichą, szarą myszką, ale z czasem okazało się, że to naprawdę zadziorna babka. Reno z kolei pokazał się na początku niedostępny, chłodny i bezlitosny, ale z czasem okazało się, że kryje w sobie wyjątkowo duże pokłady czułości, empatii i zdecydowanie wie co jest dla niego najważniejsze w życiu.

I z niecierpliwością czekam także kolejnych dwóch części: o Katonie i Pako. Mam nadzieję, że będą równie wciągające i ciekawe.

9 komentarzy:

  1. Świetnie, że Ci się spodobała :-) . Ja jeszcze nic z Autorki nie czytałem , pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobała mi się, chociaż zdecydowanie bardziej bym ją rozbudowała 😊

      Usuń
  2. Niedawno czytałam inną książkę tej autorki Na tę również przyjdzie odpowiedni czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba że poczekasz jak ukaże się cała seria i wtedy za ciosem przeczytasz wszystkie 3 części 😁

      Usuń
  3. Zapisuje na listę. Mam nadzieję, że w wolnej chwili uda mi się ją szybko zdobyć i przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. microtouch titanium trim - Titanium Art
    TITIAN CRIME ART, T.C. t fal titanium pan TITIAN columbia titanium jacket CRIME titanium screws ART, T.C. TITIAN CRIME ART, T.C. TITIAN CRIME ART, T.C. TITIAN CRIME ART, T.C. TITIAN titanium pen CRIME ART, T.C. TITIAN CRIME ART, T.C. TITIAN CRIME ART, T. microtouch titanium trim

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)