sobota, 26 marca 2022

DOM PACHNĄCY TOBĄ - IZA MACIEJEWSKA

Las pachnący pożądaniem / Dom pachnący Tobą                      Las pachnący pożądaniem || Dom pachnący Tobą

Wydawnictwo: Wydawnictwo Magnolia
Data wydania: luty 2022
Liczba stron: 296
Moja bardzo subiektywna ocena: 9/10

***

Tym razem nie znałam ani tej serii, ani Autorki. Książka zaintrygowała mnie swoim opisem i okładką. Po przeczytaniu kilku zdań o czym jest, wiedziałam, że muszę ją przeczytać.Okazało się też, że to drugi tom serii, ale nieznajomość pierwszego w ogóle mi nie przeszkadzała w odbiorze. Można czytać niezależnie.

Anna to młoda kobieta, która mieszka wraz ze swoją prawie dwuletnią córeczką Różą w domu z dala od innych domostw, a w sąsiedztwie leśniczówki. Dwa lata temu Anna została wdową, a o śmierci męża Borysa poinformował ją pewien znany kobiecie prokurator Paweł Wawro. Wtedy Anna będąc w głębokim szoku sprowokowała go i doszło między nimi do intymnego zbliżenia. A efektem końcowym okazała się Róża:) Anna nie powiedziała nigdy Pawłowi o córce. Dopiero po dwóch latach ich drogi znowu się krzyżują. Paweł od razu domyśla się prawdy. Ale to dopiero początek tej historii!

Rany, co to była za książka! Po pierwsze jest ona tak napisana, że po prostu nie da się jej odłożyć. Wciąga i człowiek chce się dowiedzieć co dalej i jak to się skończy... Ja przeczytałam ją w jeden dzień! Autorka genialnie gra na emocjach czytelnika, umiejętnie żongluje tajemnicami, które ukrywa po kolei, w odpowiednim tempie. Powoli poznajemy przeszłość Pawła, a to pozwala nam na zrozumienie czemu teraz jest taki, a nie inny. Odkrywamy także jego drugą, bardzo skrzętnie ukrywaną naturę człowieka jednak wrażliwego i posiadającego jakieś skrupuły. Mnie całkowicie rozczuliły jego wewnętrzne rozterki czy będzie dobrym ojcem i czy tego naprawdę chce. 

Polubiłam zarówno Annę jak i Pawła. Ich spotkania i rozmowy były genialne, z jednej strony poważne, bo dotyczące dziecka i ustalenia roli jaką mają odegrać w związku z tym, a z drugiej Anna krok po kroku poznaje przeszłość Pawła. Jednak pomimo, że są to bardzo trudne tematy, ich rozmowy okraszone są przekomarzaniem się  rożnego rodzaju aluzjami, które nieco pozwalają rozluźnić atmosferę. Sama nie wiem kiedy skończyłam czytać i już tęsknie za tą dwójką! 

Do nadrobienia mam pierwszą część "Las pachnący pożądaniem" i z niecierpliwością wyczekiwać będę trzeciej części, o losach Hanki i Sebastiana! 

***

Wybrane cytaty:

Jak życie daje ci cytryny, zrób z nich lemoniadę.
A jak wyjdzie ci cytrynówka, zrób imprezę. 

Wczoraj to przeszłość, a jutro jest wolne od popełnionych błędów. Najważniejsze jest każde dziś, które już więcej się nie powtórzy. Nie zaplanujesz najpiękniejszych chwil w swoim życiu. One pojawią się same.  

Człowiek nigdy nie dostanie do udźwignięcia więcej, niż byłby w stanie unieść.To, co serwuje nam życie, jest lekcją do odrobienia.

4 komentarze:

  1. Wiem komu polecić, cóż cytrynówka ;-) . Zaprzysięgłym abstynentem jestem od 2017 roku. Ale fabuła wydaje się być interesująca. Czasem podobne czytuję ;-) . Pozdrawiam po zalatanym poranku i czytaniu prawie wszystkiego :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio takie czytuję, żeby oderwać głowę od praw codziennych:) A ta książka idealnie zdała egzamin, bo wciągnęła mnie całkowicie:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)