piątek, 20 maja 2022

SIŁA MIŁOŚCI - LINDA SZAŃSKA

Siła honoru
Siła honoru || Siła przetrwania || Siła miłości

Wydawnictwo: Burda Książki
Data wydania: kwiecień 2022
Liczba stron: 320
Moja bardzo subiektywna ocena: 8/10

***

"Siła miłości" to trzeci tom serii o mafii napisanej przez m.in. Agnieszkę Lingas-Łoniewską oraz Anną Szafrańską. Między innymi, bo Autorki współpracowały jeszcze z kimś kto był ich źródłem wiedzy o świecie mafii i syndykatu.

Bohaterami trzeciej części jest Grzegorz zwany Glistą, który jest prawą ręką Anioła i Diabła. Jego podstawowym zadaniem jakie przyjął sobie za cel życia jest ochrona swojej rodziny, a dokładnie swojej siostry. I aby uratować ją Grzesiek jest w stanie zrobić wszystko, nawet zdradzić syndykat, pomimo, że doskonale wie, że takie akcje kończą się śmiercią. Gdy dochodzi do tej kluczowej akcji udaje mu się uratować nie tylko siostrę, ale i inną bardzo młodą dziewczynę, Ukrainkę, Lenę. Lena przeżyła piekło, została potwornie skrzywdzona przez ludzi, gdy jako nastolatka trafiła do domu publicznego. Teraz zostaje uratowana przez Grześka i szybko okazuje się, że tylko jemu bezgranicznie ufa. To niestety nieco zaczyna Gliście przeszkadzać, bo jest on zdecydowanie typem samotnika.

Bardzo podobała mi się ta seria. I co mnie zaskoczyło: najmniej podobał mi się tom pierwszy, a drugi i trzeci były o niebo lepsze. Co uważam, że dość rzadko się zdarza. Akcja jest tu poprowadzona sprawnie i dynamicznie. Nie ma czasu na nudę, a kartki przewracają się same. Sceny dotyczące relacji Grześka i Leny są poprzeplatane tymi, które opisują "zadania" naszych gangsterów, a to wprowadza element niebezpieczeństwa i ryzyka. 

Autorki położyły duży nacisk na dokładne opisanie rozwijającej się relacji pomiędzy Grześkiem i Leną. Przede wszystkim bardzo ważne było zrozumienie czemu dziewczyna zachowuje się jak przestraszone zwierzę. Sam Grzesiek okrywa krok po kroku wszystkie elementy i zaczyna do niego docierać co tak właściwie przeżywa Lena i z czym próbuje zmierzyć się każdego dnia.

Zakończenie zdecydowanie wskazuje na to, że pojawi się kolejny tom! Ja zatem czekam na niego z niecierpliwością.

4 komentarze:

  1. Autorka i mnie znana, muszę w końcu sięgnąć po jej twórczość :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten cykl dopiero planuję poznawać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się podobał, wi c mam nadzieję, że Tobie również 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)