niedziela, 1 maja 2022

DIA - HERMIA STONE

Sundance
Joy || Dia

Wydawnictwo: Inanna
Data wydania: kwiecień 2020
Liczba stron: 294
Moja bardzo subiektywna ocena: 6/10

Audiobook czyta: Karolina Kalina-Bulcewicz

***

"Dia" to drugi tom serii Sundance o członkach zespołu muzycznego. Tym razem jednym z głównych bohaterów jest Patrick Smith-Royal. Ma wszystko: pieniądze, sławę, wygląd, robi w życiu to co kocha. Po rozpadzie Sundance jeden z kultowych i legendarnych zespołów rockowych proponuje mu nawet, aby dołączył do ich i pojechali we wspólną trasę koncertową. Pewnego dnia Patrick słyszy jednak przez okno jak ktoś gra na gitarze. Muzyka na tyle go intryguje, że musi koniecznie dowiedzieć się kto gra z taką pasją i przede wszystkim z takim talentem. Okazuje się, że to pewna, nieznana nikomu dziewczyna. Dia. Ubrana na czarno. Umalowana tak mocno, że prawie nie widać jej prawdziwej twarzy. Szybko okazuje się, że Dia ma niesamowity muzyczny talent, a na gitarze po prostu wymiata. Ale to jeszcze nie wszystkie tajemnice jakie kryje dziewczyna...

Ta cześć dużo bardziej podobała mi się niż pierwsza. Chyba za sprawą właśnie Dii i Patricka. Autorce udało się stworzyć fajną aurę wokół tej dwójki, pokazać tą chemię jaka zaczęła ich łączyć. I co bardzo mi się spodobało: najpierw zaczęło się od fascynacji muzyką, a niekoniecznie wyglądem zewnętrznym. Dia przykuła uwagę Patricka zanim ją zobaczył, później urzekła właśnie tym jak grała i postrzegała muzykę. I pomimo, że było dużo młodsza od niego i niedoświadczona na muzycznej scenie, pokazała mu jak ona postrzega muzykę i było to zdecydowanie nowe dla niego doświadczenie. To dziewczyna z wyjątkowym pazurem, który przejawiała także poprzez muzykę, a potrafiła zagrać wszystko praktycznie po jednym przesłuchaniu...

To taka opowieść o współczesnym kopciuszku, który gra na byle jakiej gitarze, ale ma pasję i ogromny talent. Zostaje jednak zauważony i odkryty! A wszystko to za sprawą talentu, umiejętności i pasji, a nie znajomości, pieniędzy czy sławnego nazwiska.

Ja słuchałam tej książki w audiobooku, więc umiliła mi ona podróże do pracy!


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)