sobota, 27 maja 2023

KRUCYFIKS - CHRIS CARTER

Robert Hunter

Krucyfiks || Egzekutor || Nocny prześladowca || Rzeźbiarz śmierci || Jeden za drugim || Geniusz zbrodni || Jestem śmiercią || Rozmówca || Galeria umarłych || Polowanie na zło || Dziennik śmierci || Genesis

Wydawnictwo: SONIA DRAGA
Data wydania: styczeń 2009
Liczba stron: 424
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

***

Jak ja długo zbierałam się do sięgnięcia po tą serię. Słyszałam o niej bardzo, bardzo dużo. I przede wszystkim obawiałam się brutalności, dlatego zwlekałam. Przyszedł jednak czas odpowiedni i na tą lekturę.

Robert Hunter jest detektywem, który prowadzi sprawę tytułowego Krucyfiksa. Zaczyna się od znalezienia ciała kobiety, która została wręcz zmasakrowana przez swojego oprawcę. Tą młodą kobietę morderca m. in. pozbawił skóry na twarzy. Na karku zostawił także pewien znak: znak podwójnego krzyża. Dlatego też przez Huntera został ochrzczony mianem Krucyfiksa. Detektyw nie pracuje sam, jego partnerem jest Garcia, który stawia dopiero swoje pierwsze kroki w roli śledczego. Ale przy Hunterze ma od razu przyspieszony kurs! Oczywiście ofiar pojawia się więcej. Są one mordowane w różny sposób, jedynie znak podwójnego krzyża je łączy. Sprawa jednak ma podwójne dno, bo szybko wychodzi na jaw, że ma ona związek z pewnym śledztwem Huntera sprzed lat.

"Krucyfiks" to prawdziwy, rasowy kryminał. Jest w nim wszystko, co powinno być: wartka, wciągająca akcja; śledztwo, które również czytelnik próbuje sam rozwiązać; bardzo inteligentny i przebiegły morderca, który nie popełnia żadnych błędów oraz para ciekawych detektywów. Jest brutalnie, i owszem. Chociaż niestety zauważyłam, że po tych wielu kryminałach, które przeczytałam, ta brutalność nie zrobiła na mnie aż tak piorunującego wrażenia jakiego się spodziewałam.

Powieść wciąga, jesteśmy zaintrygowani kto, po co i dlaczego. Ale mnie jeszcze bardzo zainteresowały ciekawostki, które Hunter przekazywał swojego młodszemu koledze po fachu. Wdrażał go w pracę śledczego i opowiadał to co sam wiedział o mordercach i technikach ich śledzenia.

Drugi tom już czeka w kolejce i na pewno będzie czytany!

***

Wybrane cytaty:

Nie mają Ci kogo zabrać, jeśli nikogo nie masz. 

Kiedy panikujesz, popełniasz błędy, zostawiasz ślady (...). 

4 komentarze:

  1. Ja uwielbiam twórczość Chrisa Cartera. Mi się podobał Krucyfiks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczęłam czytać tą serię, ale na pewno będę powoli wyczytywać kolejne tomy:)

      Usuń
  2. Czuję się zachęcona do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że będziesz zadowolona z lektury:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)