niedziela, 24 września 2023

MATKA ROKU - GABRIELA GARGAŚ

Kobieta idealnie nieidealna
Matka roku || Wpadka roku

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska
Data wydania: wrzesień 2021
Moja bardzo subiektywna ocena: 7/10

Czyta: Katarzyna Zielińska

***

Tatiana ma prawie czterdzieści lat. Ma męża, dwójkę już nie takich najmniejszych dzieci, pracę, którą całkiem lubi, budowę domu prawie na wykończeniu... Czyli praktycznie ma wszystko, czego potrzeba do szczęścia... Jednak życie czasem płata nam figle...

Nie jest to standardowa książka. Na początku myślałam, że będzie to lekka, humorystyczna opowieść. Potem dostałam coś na kształt prawie poradnika. A właściwa akcja zaczęła się dopiero później. 

Autorka porusza tu szereg różnych tematów od kryzysu wieku średniego po wpływ na nas krytyki innych ludzi... Pokazuje kobietę w wieku 40 lat i jej problemy. Pewnie, że takie problemy ma wiele kobiet, z tym, że tutaj są one podane wszystkie, na raz. Stąd, zwłaszcza na początku odniosłam wrażenie, że czytam poradnik, a nie książkę obyczajową.

Z drugiej strony jednak po wybraniu tych najcelniejszych myśli, książka sprawia, że nad niektórymi rzeczami warto się zatrzymać, przemyśleć, poddać refleksji...

***

Wybrane cytaty:

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:) Zapraszam zatem do dyskusji:)